Problem dosljednosti u indeksiranju dokumenata na temu informacijske i medijske pismenosti
PDF

Ključne riječi

dosljednost u indeksiranju
Univeralna decimalna klasifikacija (UDK)
informacijska pismenost
medijska pismenost

##submission.howToCite##

Dizdar, S. (2017). Problem dosljednosti u indeksiranju dokumenata na temu informacijske i medijske pismenosti: primjer Univerzalne decimalne klasifikacije. BOSNIACA, 20(20), 6–13. Retrieved from https://bosniaca.nub.ba/index.php/bosniaca/article/view/2

Sažetak

Posljednja dva desetljeća, a vezano uz nove tehnološke promjene u području medija i došlo je do porasta zanimanja za informacijsku i medijsku pismenost što je popraćeno porastom literature u ovom području. Usprkos očiglednom literarnom jamstvu u literaturi iz obrazovne i strategije obrazovanja, pojmovi informacijska pismenost i medijska pismenost nisu uneseni u standardne sisteme za organizaciju znanja poput klasifikacija. Posljedica pomanjkanja jasnog terminološkog određenja u indeksnim jezicima u praksi sadržajne obrade dovodi do dvosmislene i nedosljedne klasifikacije dokumenata na temu medijske i informacijske pismenosti. U ovom radu, na primjeru Univerzalne decimalne klasifikacije (UDK) objasnit ćemo prirodu ovog problema. UDK je sintentička klasifikacija koja dozvoljava gradnju složenih indeksnih termina da se izraze novi pojmovi. Kad se koriste nekontrolirani termini i nekoordinirano, ovaj način indeksiranja, nužno dovodi ne samo do proliferacije kombinacija kojima se iskazuje određeni pojam, već i do krivog interpretiranja sadržaja dokumenata tj. njihove očemosti (aboutness). Autorica sugerira da bi valjalo u UDK uvesti specifičniju i precizniju klasifikacijsku oznaku za spomenute pojmove.

PDF
##submission.license.cc.by-nc4.footer##

##submission.copyrightStatement##

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##