Sažetak
Sažetak / AbstractCilj: Članak ima za cilj istražiti trenutno stanje primjene umjetne inteligencije (UI) u akademskim knjižnicama u Hrvatskoj, kao i mogući utjecaj na usluge knjižnica. Člankom se nastoje prikazati izazovi i mogućnosti implementacije UI te čimbenike koji mogu utjecati na njezino usvajanje.
Metodologija: Za istraživanje o primjeni umjetne inteligencije u akademskim knjižnicama koristio se kombinirani pristup koji obuhvaća tehnike prikupljanja kvantitativnih i kvalitativnih podataka. Konkretno, provedena je online anketa s 21 pitanjem otvorenog i zatvorenog tipa. Anketa je provedena među akademskim knjižnicama u Hrvatskoj kako bi se prikupili sveobuhvatni podaci o trenutnom stanju implementacije umjetne inteligencije.
Rezultati: Provedeno istraživanje pokazalo je mali odaziv anketnom ispitivanju, svega 22%, jer je implementacija UI u hrvatskim akademskim knjižnicama još uvijek u početnim fazama. Rezultati su pokazali da prepreke poput nedostatka financiranja, stručnosti i institucionalne podrške ometaju širu primjenu, uz zabrinutosti o utjecaju UI na kritičko razmišljanje i ljudske uloge. Također, nedostatak obuke i strateško planiranje oko nadzora UI moguće je rezultiralo malim odazivom na istraživanje, što je otežalo donošenje odgovarajućih zaključaka. No, zato je donijelo naznake korištenja UI u anketiranim visokoškolskim knjižnicama jer su one prepoznale potencijalnu korist u radnim procesima i korisničkim iskustvima.
Originalnost: Ovo istraživanje jedno je od prvih koje istražuju trenutno stanje i buduće implikacije usvajanja UI u akademskim knjižnicama u Hrvatskoj. Studija pruža uvide u izazove i prilike implementacije UI te njezin mogući utjecaj na usluge knjižnica u zemlji.
##submission.copyrightStatement##
