Uloga visokoškolskih knjižničara pri pružanju pomoći doktorandima u procesu traženja informacija
PDF (BHS/English)

Ključne riječi

doktorandi
informacijsko ponašanje pri traženju informacija
visokoškolski knjižničari
zone intervencije

Kategorije

##submission.howToCite##

Gašo, G. . (2023). Uloga visokoškolskih knjižničara pri pružanju pomoći doktorandima u procesu traženja informacija. BOSNIACA, 28(28), 145–166. https://doi.org/10.37083/bosn.2023.28.145

Sažetak

U današnjem informacijskom okruženju, koje karakterizira dostupnost informacija, ali i informacijsko preopterećenje, predstavlja izazov uspješno se snalaziti kako u svakodnevnom životu tako i u obrazovnom okruženju. Zbog toga se može pretpostaviti da se i doktorandi, u takvom okruženju, susreću s različitim poteškoćama pri traženju i korištenju relevantnih informacija za znanstvenoistraživački rad, ali i tijekom poslijediplomskog studija općenito te da im je potrebna pomoć u tom dugotrajnom procesu. Cilj rada je dati pregled dosadašnjih spoznaja o tradicionalnoj, ali i izmijenjenoj ulozi visokoškolskih knjižničara u istraživačkom procesu doktoranada. Također, u radu će se pojasniti i koncept zona intervencije Carol Kuhlthau koji može poslužiti kao okvir pri poučavanju ove skupine korisnika. Svrha rada je potaknuti knjižničare na promišljanje o tome na koji način visokoškolske knjižnice trenutno pridonose obrazovnom iskustvu i istraživačkom radu doktoranada te ukazati na važnost prilagodbe i unaprjeđenja informacijskih i knjižničnih usluga, važnost suradnje visokoškolskih knjižničara i mentora (i/ili drugih profesora s poslijediplomskog studija) te aktivnog sudjelovanja visokoškolskih knjižničara u informacijskom opismenjavanju doktoranada.

https://doi.org/10.37083/bosn.2023.28.145
PDF (BHS/English)
##submission.license.cc.by-nc4.footer##

##submission.copyrightStatement##

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##