Grabežljivi časopisi: koliko daleko mogu ići? Temeljita analiza vrijednosti
PDF (BHS/English)

Ključne riječi

grabežljivi izdavači
neželjena pošta
lažna nauka
upotreba jezika
poticanje jezika
obmanjujući jezik

Kategorije

##submission.howToCite##

Petrişor, A.-I. (2021). Grabežljivi časopisi: koliko daleko mogu ići? Temeljita analiza vrijednosti. BOSNIACA, 26(26), 137–154. https://doi.org/10.37083/bosn.2021.26.137

Sažetak

Više od deset godina, grabežljivi izdavači, časopisi i konferencije kontinuirano su ugrožavali istraživačku zajednicu, loveći njene resurse i umanjujući opće povjerenje u nauku, postajući važna istraživačka tema. Prethodne studije bile su usredotočene na identificiranje njihovih karakteristika, kako bi se povećala akademska svijest i pomoglo istraživačima da ne postanu plijen. Istodobno, grabežljivi izdavači diverzificirali su svoje strategije; akademska zajednica razvila je različite reakcije, koje su odredile više i raznovrsnije predatorske strategije, usmjerene na mamljenje i obmanjivanje naučnika. Iako je postupak još uvijek u toku, ovo je istraživanje usmjereno na izlaganje najekstremnijih strategija grabežljivosti, nastojeći da linija koja razdvaja poštene i grabežljive časopise postane sljedivija. Analiza relevantnih studija slučaja usredotočena je na jezičko pitanje, zasnovano na hipotezi prema kojoj se izdavači nalaze u zemljama u kojima se engleski jezik rijetko govori. Nalazi, uključujući izmišljanje engleskih imena, reklame koje nemaju smisla za zapadni svijet, nedostatak kontrole kvaliteta i loš grafički jezik, potvrđuju hipotezu i takođe mogu stajati u srži mogućih smjernica za izlaganje predatorskih izdavača na osnovu specifičnih karakteristika njihovih poziva.

https://doi.org/10.37083/bosn.2021.26.137
PDF (BHS/English)
##submission.license.cc.by-nc4.footer##

##submission.copyrightStatement##

##plugins.generic.usageStats.downloads##

##plugins.generic.usageStats.noStats##